Litt vårstemning og cupcakes

Begynner å bli litt lei av vinteren nå.. (selv om vi nesten ikke har hatt vinter!) Så jeg laget et meg et vårlig kort :D
 

Jeg har lekt meg med sandpapir, kritt og embossingpulver for å lage bakgrunnen litt mer spennende. Utgangspunktet var et Prima ark. Blinget består av washi, blomster fra Prima, løv og blinggrener fra WOC. Sommerfuglen har pyntet opp skrivebordet mitt i lengre tid, men var nå klar for nye utfordringer..


Jeg har benyttet meg av den fine skissen til Papirdokkene :)

***
Jeg fikk et tips fra ei på Kortscrapping om hvordan man enkelt kan lage sprinkles selv, og det måtte jeg jo prøve ut! 
Ta litt perlesukker og bland i konditorfarge. Vips! fargerik sprinkles! Nå er ikke mine så fargerike siden jeg brukte svart konditorfarge, men det funket veldig bra!
Jeg har brukt gelfarger fra Wilston. 


Jeg har gått til anskaffelse av litt diverse bakestæsj og det måtte jo testes, disse to cupcakesene har samme grunnlag - selve kaken har fått vanliljefrø i deigen og glasuren er philadelphia/melis.

Eksemplaret over har fått sitronsaft i glasuren og den nederste har fått konditorfarge (blå + gul = mintgrønn) og litt butterscotch essens. Yummy! :) 


Noe av utvalget (med resultatet...)
Jippi!! Gleder meg til helga! 


Ha en riktig fin uke alle sammen! 
Snart helg nå! 

5 kommentarer:

  1. For et nydelig kort! Så annerledes, unikt og flott. Jeg elsker fargene, tapen og sommerfuglen. Veldig fin pynting. :)

    Så søte muffins! Jeg planlegger bursdagsfest for jenta mi som snart blir 3, så jeg setter pris på all inspirasjon. ;)

    Klem, Anne.

    SvarSlett
  2. Åh, hvilke n herlig vårfølelse jeg fikk av dette kortet!
    Flott bidrag til skisseutfordringen hos Papirdokkene :)

    SvarSlett
  3. Kjempeflott løsning på skissa. Herlig vårstemning i kortet.
    Takk for at du deltar hos Papirdokkene.

    Klem :o)

    SvarSlett
  4. Nydelig kort, og flott løsning på skissa:) Deilig med litt vårfølelse altså:))

    Takk for at du scrapper med oss Papirdokker

    Smil fra Anne:)

    SvarSlett
  5. Så nydelig dette var! Kjempestilig satt opp og bakgrunnen var lekker!
    Takk for at du deltar hos Papirdokkene.

    Klem, Gry-Heidi :)

    SvarSlett