RUST


Kjøpte garnet i sommer når vi var på ferie i Danmark - med store ambisjoner om ferdig genser til høsten satte inn. Altså høsten som var...


Men jeg fant liksom aldri det rette mønsteret. Lette og lette, men nei... ingenting som var perfekt. Så det varte og rakk og så kom den første snøen. Jaja, man må jo ha tynne ullgensere på vinteren også! Og så fant jeg mønsteret. Bridgewater av Cecily Glowik MacDonald. Bare med litt modifikasjoner siden garnet i mønsteret er tykkere en dette.


Så i oktober startet jeg strikkingen. Strikket meg nesten ned til vrangborden på bolen før det ble november. Oh, oh. Jeg skulle jo ha begynt å strikke julegaver! Så sent i januar begynte jeg å strikke på genseren igjen. Jaja, det er jo stas med en tynn ullgenser til våren! Så når jeg endelig var ferdig med å strikke armer og vaske og blokke så var det blitt februar. I god tid før våren :)



Jeg synes mønsteret var fint. Det strikkes ovenfra og ned med raglanfelling - min favoritt. Også veldig fint med de vevstrikkede detaljene i hals og på armene.

Garnet er Knoll supersoft som jeg kjøpte hos Fandango i Århus. 
Det er tilsatt en del spinnolje som gjør at det er ganske hardt å strikke med. Og strikkepinnene mine var helt seige når jeg var ferdig. Men etter en kjapp vask med milo er genseren myk og deilig. Garnet "fløffet" seg også en del og ble mye penere.

Jeg leste et sted at det er et triks å vaske garnet på forhånd. Gjerne i en sokk på ullprogram i vaskemaskinen. Kommer nok til å prøve det neste gang.

Ravelry prosjekt link her...

Ha en riktig fin helg!

3 kommentarer:

  1. Fin genser! Likte fargen og meleringen på garnet :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser! Herlig farge :)

    SvarSlett
  3. I also really enjoy this coffee I have! It does have some caffeine in it (I'm not going to tell you how much) and I've noticed that if I don't drink it when it gets to certain levels in my system (so far it's around 300 - 400 mg), I feel really, really sluggish! Does that effect anyone else or is that just me? Does drinking Coffee and Lemon help with weight loss?

    SvarSlett