Påskesokker til mamman min


Mamma og jeg er litt det samme - vi er begge fryktelig glad i ullsokker.. Men tenk - sommerkvelder kan være kjølige de òg når man skal sitte oppe seint og grille og drikke hvitvin..


Jeg har våget meg på å prøve en ny oppskrift - tanken på å slippe å strikke ribber på hele sokken er forlokkende. Så jeg har testet oppskriften til Frk.Badegakk - og det blir flere av disse.. Litt store til meg, men forhåpentligvis perfekte til mamma :)


Jeg har strikket dem i Silja garn på pinnenr. 3.0 
Og de startet egentlig som et mer ambisiøst prosjekt - two at a time socks.. Gikk forsåvidt greit, men så knakk jeg en pinne. Og innså samtidig at det var like greit å bare strikke dem samtidig - men på hvert sitt pinnesett :P


Pinnekroken vil at du skal strikke sokker - så det har jeg gjort ;)

Ha en riktig fin påske alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Men så fina sockar du gjort.Du stickar ju så jämnt och fint.Detta är du en mästare på!
    Tack,för din hälsning hos mig!

    SvarSlett
  2. Hei Silje. Jeg leste på et forum at du hadde observert Martha Stewart punch Scandinavian snowflake på en lokal butikk, hvor/hvilken butikk var det vet du om de har igjen? Jeg har vært på utkikk etter denne punchen i lang tid, men ikke lyktes å få tak i den. Håper du kan hjelpe meg.
    Mvh Ann Kristin
    e-mail: annkristinheggdal@yahoo.no eller tlf. nr. 40230614

    SvarSlett
  3. Blir sikkert gode og varme, ja - både på kalde vinterkvelder og i kjølige sommerkveldsstunder :)

    SvarSlett
  4. Det var fine og friske sokker! Moren din er heldig som får varme seg på disse:)

    SvarSlett