Blått! (jippi)

Det finnes INGEN farger i min verden som kan overgå blått. Jeg ELSKER blått! :D

Dette er ikke første gang jeg har prøvd meg på decoupage, men det er første gang jeg har prøvd meg på komboen decoupage og embossing. Basisen for dette kortet var en serviett fra Nille som jeg har decoupaget på et stykke Bazzill. Jeg har lært det nå at Bazzill egentlig er litt tynt, men det går. Må bare være nøye med å legge det arbeidet i press mot slutten av tørketiden.


Etter at lakken har tørket og jeg har smørt meg med tålmodighet og hatt hele to lag med lakk oppå gikk jeg i gang med først hvitt kritt som jeg har raspet til fint pulver. Deretter brukte jeg Ivory akrylmaling og så sinkhvit akrylmaling for å fremheve rynkene i arbeidet mest mulig. Deretter brukte jeg en slitt gammel børste og duttet på embossing ink. Jeg har brukt gullfarget pulver (ekstra finkornet). Komboen gull og blått er jo uslåelig!


 Etter å ha limt arbeidet på kortet, har jeg pyntet med blonder og metall. Plaketten er fra Tim Holtz og blomstene har jeg fått i gave.. Blonden er fra Ribbon Spool.

En annen ting jeg ikke har prøvd før er å bruke crepe papir på kort. Innsiden og baksiden av kortet har fått gullfarget crepe papir og jeg syntes det ble kjempestilig! :)


 Jeg deltar med dette kortet hos Stampartic (prøv noe nytt) og hos Kort O'Mania (blått)

Ha en flott lørdag!
Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen et lite spor etter deg! ;)

2 kommentarer:

  1. Holy crap! Høres ut som enormt mye arbeid, men duverden så stilig det ble da! Har faktisk aldri tenkt på kombinasjonen blått og gull, men du har helt rett, den er lekker!! :)

    SvarSlett
  2. Herlig kort. Har aldri tenkt på å bruke decoupage på et kort - men hvorfor ikke? Tusen takk for at du deltar hos Kort O Mania. Hilsen Kirsten

    SvarSlett