Morsdag snart.. (Mothers day is comming up..)

 Ja da var det snart morsdag igjen :) I år har jeg vært flink og begynt på de tre jeg skal lage mer en to dager før..


Jeg er tydeligvis inne i en sånn "leke med maling" periode igjen. I dette kortet (til svigermor) har jeg blant annet lekt med decoupage, sandpapir, kritt og akrylmaling i ivory og sinkhvit.


Utgangspunktet var en søt serviett som jeg har ruget på lenge. (jeg tar alltid vare på ett eksemplar fra alle serviettpakker jeg kjøper.. :P )Og nå var perfekt siden svigermor er så glad i roser. 


Jeg har brukt decoupage lakk til å lime servietten på et stykke tykk og stiv kartong. Enda et lag med lakk.. Og så sandpapir og (hvitt) kritt. For å fremheve den texturen som naturlig oppstår i servietten har jeg brukt først ivory akrylmaling i lette drag og så "tintet" med sinkhvit etterpå. Da poppet teksturen ordentlig fram :)


Har "jukset" litt og brukt en ferdig blomst fra Prima.. Hyssing fra roteskuffen og blonde fra Ribbon Spool.

Jeg har "recycled" servietten og blir med på utfordringen hos Cupcake CC.

Jeg har også latt meg inspirere av den herlige fargepaletten hos Play Date Cafe:


Tusen takk for at du tittet innom! 
Ha en riktig fin helg! :)

6 kommentarer:

  1. Nydelig kort. :) Flotte farger og papirer.

    Klem, Anne.

    SvarSlett
  2. What a gorgeous, time-worn piece!

    Thanks so much for playing with us at The Play Date CAfe!

    SvarSlett
  3. Such a great idea for recycling :) Thanks for joining us this week at Cupcake Crafts and good luck - Jane x

    SvarSlett
  4. Wow, this is fantastic, so many gorgeous details to look at. Thanks so much for joining our Recycle Challenge at Cupcake this week. x

    SvarSlett
  5. OHHH! That flower and those papers together are the perfect match! FAB! THANKS so much for joining in the fun and playing along with us over at the PDCC.

    SvarSlett